Trwa ładowanie proszę czekać ...

10 najważniejszych wskazówek, że czas na terapie małżeńską

22 marca 2017

1. Ciągłe kłótnie o to samo – jeśli często kłócicie się na ten sam temat i wciąż odtwarzacie ten sam scenariusz sprzeczki, to czas iść do terapeuty, który pomoże wam usprawnić komunikację i uciec z zaklętego kręgu.

2. Zamiatanie problemów pod dywan – oboje wiecie o problemie, ale staracie się unikać tematu, jednak przeczekiwanie tylko wzmaga napięcie; terapeuta nauczy was konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.

Cielesność
3. Brak seksu – jeśli szwankuje relacja emocjonalna, to odbija się to na życiu intymnym; jeśli unikacie zbliżeń, to prawdopodobnie wam poczucia bezpieczeństwa i zaufania. Terapeuta pomoże wam odpowiedzieć na pytanie, czy rozumiecie potrzeby partnera i swoje własne.

4. Życie obok siebie – jeśli zdaje ci się czasem, że łączy was tylko mieszkanie i kredyt, to wasz związek przechodzi głęboki kryzys. Żyjecie obok siebie, ale osobno – nie rozmawiacie, wyciszacie swoje potrzeby, a po pewnym czasie jesteście obcymi ludźmi. Psycholog postara się odnaleźć coś, co was łączy, obudzić dawną fascynację.

5. Zdrada – to bardzo trudne doświadczenie dla związku, ale nie musi oznaczać jego końca. Terapeuta nie będzie się skupiał na samej zdradzie, ale na tym, co do niej doprowadziło oraz na odbudowaniu wzajemnego zaufania.

6. Negatywna komunikacja – ironia, poniżanie partnera – przemoc słowna – to zachowania, które pojawiają się tam, gdzie mamy do czynienia z brakiem umiejętności komunikowania swoich potrzeb partnerowi. Zadaniem terapeuty jest w tym wypadku nauczenie was mówienia w jasny sposób o własnych potrzebach i słuchania drugiej osoby.

7. Wrażenie, że jedynym rozwiązaniem jest separacja – rozstanie nie zawsze rozwiązuje problem, emocje tłumią wasz zdrowy rozsądek. Psycholog pomoże wam odnaleźć przyczynę problemów i podpowie, jak można ją usunąć.

Wspólne cele i różnice.
8. Różnice na tle wychowawczym – jeśli macie różne wizje tego, jak powinniście wychować dzieci, musicie wypracować kompromis. Terapeuta pomoże każdemu z was zrozumieć argumenty drugiej strony i znaleźć optymalne rozwiązanie.

9. Brak wspólnego celu – pozornie wszystko jest w porządku, ale wpadacie w rutynę, wasz związek stoi w miejscu. Podczas terapii wrócicie do wspomnień i określicie cele na przyszłość.

10. Rozbieżności na tle finansowym – pieniądze to zwykle problem wtórny. Psycholog podpowie wam, jak znaleźć jego źródło.